1. Hämta uppgifter om folkbokföring genom systemet Navet

    Offentliga aktörer | Informationsutbyte
  2. Här får du svar på vanliga frågor om Navet.

    Offentliga aktörer | Informationsutbyte | Navet – hämta uppgifter om folkbokföring
  3. Varje år sker vanligen 150 000 till 350 000 förändringar i våra adresser. Postnummerändringarna 2023 berör 249 postnummer.

    Offentliga aktörer | Informationsutbyte | Navet – hämta uppgifter om folkbokföring | 2023
  4. Varje år sker vanligen 150 000 - 350 000 förändringar i våra adresser.

    Offentliga aktörer | Informationsutbyte | Navet – hämta uppgifter om folkbokföring | 2025
  5. Ditt företag eller organisation kan få elektroniska fakturor från Skatteverket genom att fylla i ett anslutningsunderlag och skicka till Statens Servicecenter.

    Offentliga aktörer | Informationsutbyte
  6. Grunddatadomän Person ingår i ramverket för nationella grunddata, tillsammans med grunddatadomänerna Företag samt Fastighetsinformation och geografisk information.

    Offentliga aktörer | Informationsutbyte
  7. Myndigheter bör ha rutiner för att snabbt kunna hantera skyddade personuppgifter och minimera risken att dessa lämnas ut av misstag. Därför har Skatteverket i samråd med andra myndigheter tagit fram en vägledning som även privata aktörer kan använda.

    Offentliga aktörer | Folkbokföring
  8. Navets generella blocktider under 2023 kan innebära störningar för Navets Web Service-kunder.

    Offentliga aktörer | Informationsutbyte | Navet – hämta uppgifter om folkbokföring | 2023
  9. Navets generella blocktider under 2024 kan innebära störningar för Navets Web Service-kunder. Blocktider infaller på helger, störningar kan förekomma under hela dagen.

    Offentliga aktörer | Informationsutbyte | Navet – hämta uppgifter om folkbokföring | 2023
  10. Under jul- och nyårshelgen blir det inga aviseringar från Navet dag efter röd dag.

    Offentliga aktörer | Informationsutbyte | Navet – hämta uppgifter om folkbokföring | 2023