Hämta uppgifter om folkbokföring genom systemet Navet
För att kunna använda Navets tjänster behöver det finnas ett avtal mellan er som offentlig aktör och Skatteverket. Avtalet börjar gälla när Skatteverket registrerat beställningen. Vi skickar en orderbekräftelse med ett unikt beställnings-id när bestä...
Här får du svar på vanliga frågor om Navet.
Ditt företag eller organisation kan få elektroniska fakturor från Skatteverket genom att fylla i ett anslutningsunderlag och skicka till Statens Servicecenter.
Navets tjänster använder sig av många olika tekniker. Här beskrivs vilka för att göra det lättare att använda tjänsterna.
Skatteverket har tagit fram ett stöd vid bidragsutbetalningar till föreningar som vägledning för dig som arbetar inom området. Stödet innehåller exempel på kontroller, varningssignaler och åtgärder. Varningssignaler behöver var och en för sig inte ty...
Du kan hämta företagsuppgifter från olika myndigheter som ger dig stöd vid en upphandling. Omfattas du av lagen om offentlig upphandling (LOU) finns en skyldighet att kontrollera en leverantörs fullgörande av betalningsskyldighet av skatter och avgif...
Med Skatteverkets e-tjänster löser du själv många av dina ärenden. I en del e-tjänster behöver du logga in med e-legitimation.
Som huvudregel är myndigheter skyldiga att underrätta Skatteverket om fel i folkbokföringen.
Som huvudregel är myndigheter skyldiga att meddela Skatteverket om en person med samordningsnummer har felaktiga eller ofullständiga uppgifter registrerade.