Hämta uppgifter om folkbokföring genom systemet Navet
För att kunna använda Navets tjänster behöver det finnas ett avtal mellan er som offentlig aktör och Skatteverket. Avtalet börjar gälla när Skatteverket registrerat beställningen. Vi skickar en orderbekräftelse med ett unikt beställnings-id när bestä...
Här får du svar på vanliga frågor om Navet.
Ditt företag eller organisation kan få elektroniska fakturor från Skatteverket genom att fylla i ett anslutningsunderlag och skicka till Statens Servicecenter.
Skatteverket, Navet kommer från 2025-05-26 erbjuda kunder ett nytt sätt att hantera hänvisningsnummer.
Navets tjänster använder sig av många olika tekniker. Här beskrivs vilka för att göra det lättare att använda tjänsterna.
Skatteverket har tagit fram ett stöd vid bidragsutbetalningar till föreningar som vägledning för dig som arbetar inom området. Stödet innehåller exempel på kontroller, varningssignaler och åtgärder. Varningssignaler behöver var och en för sig inte ty...
Den 1 september 2023 träder ändringar i kraft gällande stärkt system för samordningsnummer Lag (2022:1697) om samordningsnummer.
Du kan hämta företagsuppgifter från olika myndigheter som ger dig stöd vid en upphandling. Omfattas du av lagen om offentlig upphandling (LOU) finns en skyldighet att kontrollera en leverantörs fullgörande av betalningsskyldighet av skatter och avgif...
Vid handläggning av ekonomiskt bistånd kan socialnämnder få tillgång till vissa beskattningsuppgifter från Skatteverket.