Här kan du som företräder ett företag se hur du gör för att själv skriva ut Skatteverkets underlag som Tillväxtverket behöver i ansökan om korttidsarbete. Det underlag som behövs är anställdas bruttolöner, avdragen skatt och arbetsgivaravgifter samt de anställdas individuppgifter.
När du ansöker om korttidsarbete (även kallat korttidspermittering) hos Tillväxtverket kan du behöva lämna in underlag om anställdas bruttolöner, avdragen skatt och arbetsgivaravgifter samt de anställdas individuppgifter. Du som företräder ett företag kan själv skriva ut dessa underlag från Mina sidor på Skatteverket. I den här guiden visar vi hur det går till. De alternativ som du ska klicka på är markerade med rött.
För att få med både uppgifter om bruttolön, skatteavdrag och arbetsgivaravgifter och antal individuppgifter behöver du skriva ut två olika sammanställningar. Därefter skriver du ut de individuppgifter som du behöver.
Börja med att logga in som företaget på Mina sidor och öppna sidan Arbetsgivare.
Välj sedan Arbetsgivardeklaration och klicka på Inlämnade arbetsgivardeklarationer.
Här kan du få fram viktiga datum för ditt företag. Då kan du lätt se när du behöver betala in skatter, deklarera eller när du får utbetalningar.