Kostnadsklasspoängen för varje värdeområde i län D. | ||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Värde |
Upparbetningskostnader | Föryngringsbetingelser | Bärighet | Lutning | Ytstruktur | Timmer, kvalitet | ||||||||||||||||
Mkt lägre |
Lägre | Ung. lika |
Högre | Mkt högre |
Mkt bättre |
Bättre | Ung. lika |
Sämre | Mkt sämre |
Bättre | Ung. lika |
Sämre | Jämn- are |
Ung. lika |
Brant- are |
Jäm- nare |
Ung. lika |
Ojäm- nare/ block- igare |
Högre | Ung. lika |
Lägre | |
0401 | 8 | 10 | 13 | 15 | 18 | 0 | 3 | 6 | 9 | 12 | 0 | 2 | 4 | 0 | 1 | 2 | 0 | 2 | 2 | 2 | 5 | 8 |
0402 | 8 | 10 | 13 | 15 | 18 | 0 | 4 | 7 | 10 | 12 | 0 | 2 | 4 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 2 | 2 | 6 | 9 |
0403 | 8 | 10 | 13 | 15 | 18 | 0 | 3 | 6 | 9 | 12 | 0 | 3 | 4 | 0 | 0 | 2 | 0 | 1 | 2 | 1 | 4 | 8 |
0404 | 8 | 10 | 13 | 16 | 18 | 0 | 3 | 6 | 9 | 12 | 0 | 2 | 4 | 0 | 0 | 2 | 0 | 1 | 2 | 1 | 4 | 8 |
0405 | 8 | 10 | 13 | 16 | 18 | 0 | 3 | 6 | 9 | 12 | 0 | 2 | 4 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 2 | 2 | 5 | 8 |
0406 | 8 | 10 | 13 | 16 | 18 | 0 | 4 | 7 | 10 | 12 | 0 | 2 | 4 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 2 | 2 | 5 | 8 |
0407 | 8 | 10 | 13 | 16 | 18 | 0 | 4 | 7 | 10 | 12 | 0 | 2 | 4 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 2 | 2 | 5 | 8 |
Kostnadsklasspoängen för terrängtransport är följande: | ||||||||||||||||||||||
Avstånd i 100-tals m: | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Vid längre avstånd ges ytterligare 1 poäng för varje 100 m. | ||||||||||||
Kostnadsklasspoäng: | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | För terrängtransport ges högst 12 poäng. |
Skatteverkets rättsinformation har flyttat till den nya webbplatsen Rättslig vägledning. Skatteverkets handledningar har upphört att tryckas och ersätts av Rättslig vägledning.