Kostnadsklasspoängen för varje värdeområde i län T. | ||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Värde |
Upparbetningskostnader | Föryngringsbetingelser | Bärighet | Lutning | Ytstruktur | Timmer, kvalitet | ||||||||||||||||
Mkt lägre |
Lägre | Ung. lika |
Högre | Mkt högre |
Mkt bättre |
Bättre | Ung. lika |
Sämre | Mkt sämre |
Bättre | Ung. lika |
Sämre | Jämn- are |
Ung. lika |
Brant- are |
Jäm- nare |
Ung. lika |
Ojäm- nare/ block- igare |
Högre | Ung. lika |
Lägre | |
1801 | 0 | 6 | 13 | 20 | 26 | 0 | 3 | 5 | 7 | 10 | 0 | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | 0 | 1 | 2 | 1 | 4 | 7 |
1802 | 0 | 6 | 13 | 20 | 26 | 0 | 2 | 4 | 6 | 8 | 0 | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | 0 | 1 | 2 | 2 | 5 | 7 |
1803 | 0 | 6 | 12 | 18 | 24 | 0 | 3 | 5 | 7 | 10 | 0 | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | 0 | 1 | 2 | 2 | 5 | 7 |
1804 | 0 | 6 | 11 | 15 | 21 | 0 | 3 | 5 | 7 | 10 | 0 | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | 0 | 1 | 2 | 2 | 5 | 7 |
1805 | 0 | 5 | 11 | 17 | 22 | 0 | 3 | 5 | 7 | 10 | 0 | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | 0 | 1 | 2 | 1 | 4 | 7 |
1806 | 0 | 6 | 12 | 18 | 24 | 0 | 2 | 4 | 6 | 8 | 0 | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | 0 | 1 | 2 | 1 | 4 | 7 |
1807 | 0 | 6 | 13 | 20 | 26 | 0 | 3 | 5 | 7 | 10 | 0 | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | 0 | 1 | 2 | 2 | 5 | 7 |
1808 | 0 | 6 | 13 | 20 | 26 | 0 | 3 | 7 | 10 | 12 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 | 1 | 2 | 2 | 5 | 7 |
1809 | 0 | 6 | 13 | 20 | 26 | 0 | 3 | 7 | 10 | 12 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 | 1 | 2 | 2 | 5 | 7 |
1810 | 0 | 5 | 11 | 17 | 22 | 0 | 2 | 4 | 6 | 8 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 | 1 | 2 | 2 | 5 | 7 |
1811 | 0 | 5 | 10 | 15 | 20 | 0 | 3 | 5 | 7 | 10 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 | 1 | 2 | 2 | 5 | 7 |
1812 | 0 | 5 | 10 | 15 | 20 | 0 | 3 | 5 | 7 | 10 | 0 | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | 0 | 1 | 2 | 2 | 5 | 7 |
1813 | 0 | 7 | 14 | 20 | 26 | 0 | 3 | 6 | 9 | 12 | 0 | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | 0 | 1 | 2 | 2 | 5 | 7 |
1814 | 0 | 6 | 13 | 19 | 25 | 0 | 2 | 4 | 7 | 10 | 0 | 1 | 2 | 0 | 1 | 3 | 0 | 1 | 2 | 1 | 4 | 7 |
Kostnadsklasspoängen för terrängtransport är följande: | ||||||||||||||||||||||
Avstånd i 100-tals m: | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | Vid längre avstånd ges ytterligare 1 poäng för varje 100 m. | ||||||||||||
Kostnadsklasspoäng: | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | För terrängtransport ges högst 12 poäng. |
Skatteverkets rättsinformation har flyttat till den nya webbplatsen Rättslig vägledning. Skatteverkets handledningar har upphört att tryckas och ersätts av Rättslig vägledning.