Det ska bli enklare att lämna uppgifter om hyreshustaxering. År 2025 hoppas vi att en digital lösning finns på plats. Just nu jobbar vi med att se över möjliga lösningsalternativ och välja väg framåt.
Genom att förbättra och digitalisera hur du som fastighetsägare lämnar uppgifter om hyreshustaxering hoppas vi kunna minska risken för fel och effektivisera både din insats och Skatteverkets handläggning. Vårt mål är att ta fram en digital lösning till hyreshustaxering år 2025.
Vi har under hösten 2021 samlat ihop behov och önskemål kring framtidens hyreshustaxering. I januari 2022 presenterades resultatet och möjliga lösningar på en utvecklingsträff. Träffen vände sig till programvaruföretag och fastighetsägare samt deras ombud.
Utifrån de insikter och behov som kommit fram under höstens kartläggning och från utvecklingsträffen, jobbar vi nu med att se över möjliga lösningsalternativ och välja väg framåt. Den här sidan kommer att fyllas på allt eftersom.
Du är när som helst välkommen att kontakta oss med idéer eller lösningsförslag:
Vill du lära dig mer om skatter och företagande? Ta då chansen och möt oss online på våra direktsända webbseminarier. Det är kostnadsfritt och du kan ställa frågor och få svar i en chatt.