Cirka 44 000 kortkunder hos tidigare Eurocard AB, numera SEB Kort Bank AB, har fått fel uppgifter om ränteutgifter förifyllda i sin tryckta och utskickade deklaration. Uppgifterna kommer att vara rättade i e-tjänsten innan deklarationen öppnar den 16 mars.
Du som är berörd kommer att få ett brev från Skatteverket med information om felet och hur det påverkar din deklaration.
Så här kan du deklarera:
När uppgifter i deklarationen har ändrats, som i detta fall, kan du inte deklarera genom att ringa eller sms:a. Däremot kan du använda koderna i pappersdeklarationen för att deklarera i e-tjänsten eller appen.
Orsaken till felet är att Skatteverket har fyllt i samma ränteutgift flera gånger, trots att den bara borde ha varit med en gång.
Vill du lära dig mer om skatter och företagande? Ta då chansen och möt oss online på våra direktsända webbseminarier. Det är kostnadsfritt och du kan ställa frågor och få svar i en chatt.