De företag som är del av en intressegemenskap, till exempel en koncern, och som vill söka elstöd måste lämna in sina ansökningar samtidigt.
– Det är de företagen som avser att ansöka om elstöd och som ingår i intressegemenskapen vid tidpunkten för ansökan som ska lämna in sina ansökningar gemensamt. Företag som ingår i en intressegemenskap måste utse en ingivare för att kunna lämna in sin ansökan, säger Marie Elmnäs, projektledare för elstödet på Skatteverket.
Ombudsbehörighet för ingivare anmäls via Skatteverkets webbplats, en särskild ombudsbehörighet krävs för den som vill använda sig av ett ombud.
– Vi hoppas att företagen upplever att e-tjänsterna för ansökan är lätta att använda. Den som ändå behöver vägledning har möjlighet att kontakta Skatteupplysningen, säger Marie Elmnäs.
Vill du lära dig mer om skatter och företagande? Ta då chansen och möt oss online på våra direktsända webbseminarier. Det är kostnadsfritt och du kan ställa frågor och få svar i en chatt.