På skatteverket.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?
Här har vi samlat information som särskilt berör statliga myndigheter, kommuner och regioner.
Genom Skatteverkets tjänster för informationsutbyte kan myndigheter bland annat hämta personuppgifter, rapportera felaktigheter i folkbokföringen och få offentliga uppgifter om företag.
Från och med januari 2019 gäller nya regler för dig som ska lämna arbetsgivardeklaration.
Vilka deklarationer en myndighet ska lämna in beror exempelvis på myndighetens verksamhet, om den äger fastigheter eller handlar med utlandet.
Från den 1 januari 2017 kan kommuner söka momsersättning för HVB-hem och stödboende.
Myndigheter kan få stöd vid upphandling, bland annat uppgifter som kan användas för kontroll av företag som deltar i upphandlingar.
Använd vår e-tjänst när ni ska lämna in myndighetens moms- och arbetsgivardeklarationer. Först måste myndigheten utse ett deklarationsombud som har e-legitimation.
Här kan du få fram viktiga datum för ditt företag. Då kan du lätt se när du behöver betala in skatter, deklarera eller när du får utbetalningar.