Du som privatperson kan chatta med en handläggare vardagar kl. 9–15 genom att logga in på Mina sidor. Om du har en allmän fråga och inte vill logga in kan du istället chatta med vår chattbot Skatti.
Du kan chatta med våra handläggare på vardagar klockan 9–15.
När du är inloggad på Mina sidor hittar du chatten under fliken Privat, Skatter och deklarationer.
Skatteverket använder din ip-adress för att ta emot din fråga och att leverera ett svar till dig. Det räknas som personuppgiftsbehandling.
Vår chattbot Skatti svarar på allmänna frågor om folkbokföring och inkomstdeklarationen för privatpersoner.
Om du inte ser Skatti i ditt webbfönster kan det bero på att du valt att inte acceptera samtliga cookies från Skatteverkets webbplats.
Du kan ändra inställningarna för kakorna under rubriken Hantera dina kakor och via länken "Ändra mina kakinställningar för skatteverket.se" på sidan om Kakor (Cookies).
Du kan inte få svar på frågor om pågående eller avslutade ärenden, eller få hjälp med information från Skatteverkets register.
Om du behöver hjälp med ett personlig ärenden kan du ringa eller använda vårt mejlformulär.
När du chattar med Skatteverket blir det du skriver allmän handling och kan lämnas ut om någon begär det. Skriv därför inte ut personlig information, till exempel personnummer, namn eller kontonummer. Ange inte heller fastighetsbeteckning eller annan information som kan knytas till dig som person.
Vill du lära dig mer om skatter och företagande? Ta då chansen och möt oss online på våra direktsända webbseminarier. Det är kostnadsfritt och du kan ställa frågor och få svar i en chatt.