På skatteverket.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?
Skatteverket finns i dag i fyra sociala medier. Syftet är att möta privatpersoner och företagare där de befinner sig till vardags.
Vi informerar och berättar om Skatteverkets tjänster och verksamhet och svarar också på allmänna kundtjänstfrågor. Frågor om enskilda ärenden hänvisar vi till Skatteupplysningen.
På Facebook publicerar vi inlägg på tre olika konton. Vi riktar oss till
privatpersoner, företagare respektive personer som är intresserade av vår verksamhet, skulle vilja arbeta på eller arbetar på Skatteverket. Vi svarar också på allmänna kundtjänstfrågor.
På Instagram publicerar vi visuell kommunikation på tre olika konton. Vi riktar oss till
privatpersoner, företagare respektive personer som är intresserade av vår verksamhet, skulle vilja arbeta på eller arbetar på Skatteverket. Vi svarar också på allmänna kundtjänstfrågor.
På Twitter publicerar vi pressmeddelanden, nyheter och inlägg riktade till både bredare och snävare grupper samt media. Vi svarar också på allmänna kundtjänstfrågor.
På LinkedIn berättar vi om Skatteverket som arbetsgivare, vad vi arbetar med och hur. Kommunikationen riktar sig framför allt till personer som skulle vilja arbeta på Skatteverket nu eller i framtiden och till befintliga medarbetare.
Vill du lära dig mer om till exempel moms, e-tjänster eller arbetsgivaravgifter? Ta då chansen och möt oss online på våra webbseminarier eller delta på någon av våra informationsträffar ute i landet.