Skatteverket finns i dag i fyra sociala medier. Syftet är att möta privatpersoner och företagare där de befinner sig till vardags.
Vi informerar och berättar om Skatteverkets tjänster och verksamhet och svarar också på allmänna kundtjänstfrågor. Frågor om enskilda ärenden hänvisar vi till Skatteupplysningen.
På Facebook riktar vi oss till
privatpersoner, företagare respektive personer som är intresserade av vår verksamhet, skulle vilja arbeta på eller arbetar på Skatteverket. Vi svarar också på allmänna kundtjänstfrågor.
På Instagram riktar vi oss till
privatpersoner, företagare respektive personer som är intresserade av vår verksamhet, skulle vilja arbeta på eller arbetar på Skatteverket. Vi svarar också på allmänna kundtjänstfrågor.
På X publicerar vi nyheter, pressmeddelanden och inlägg. Vi svarar också på allmänna kundtjänstfrågor.
På Linkedin berättar vi om Skatteverket som arbetsgivare, vad vi arbetar med och hur. Kommunikationen riktar sig framför allt till personer som skulle vilja arbeta på Skatteverket nu eller i framtiden och till befintliga medarbetare.
Vill du lära dig mer om skatter och företagande? Ta då chansen och möt oss online på våra direktsända webbseminarier. Det är kostnadsfritt och du kan ställa frågor och få svar i en chatt.