I de flesta fall kan du inte öppna den ifyllnadsbara blanketten i webbläsaren. Du måste ladda ner den och själv spara den på din dator. Öppna den sedan i en pdf-läsare, exempelvis Acrobat Reader. Vissa webbläsare gör detta automatiskt men om det inte fungerar behöver du göra det själv.
Blanketten kan användas för en tidigare anmäld byggarbetsplats för att:
– ändra tidigare anmälda uppgifter
– göra en avanmälan när byggverksamheten har upphört.
Ändring kan göras om startdatum blir försenat eller om du vill byta ut anmäld kontaktperson. Det kan också vara aktuellt med ändringsanmälan om du märker att någon uppgift blivit fel.
Ändras någon av uppgifterna om byggverksamhet, antal verksamma eller kontaktperson måste uppgifter lämnas i alla dessa tre fält.
Avanmälan ska göras inom 14 dagar efter att den faktiska byggverksamheten på byggarbetsplatsen har upphört. Ange byggarbetsplats-id och datum för byggavslut.
Att ytterligare arbete eventuellt kan komma att utföras senare på grund av reklamationer och liknande påverkar inte avslutstidpunkten utan ska, om så skulle bli fallet, betraktas som en ny byggverksamhet.
Efter att Skatteverket har mottagit och registrerat din ändringsanmälan eller din avanmälan kommer du att få ett brev med bekräftelse till den adress där ditt företag har sitt säte.
Skicka blanketten till den adress som står på blanketten. Om det inte står något på blanketten, hittar du rätt adress här på webbplatsen.
För att kunna öppna, fylla i och spara en ifyllnadsbar pdf-blankett behöver du ett program som kan öppna ifyllnadsbara pdf-blanketter, exempelvis Adobe Reader som du kan ladda ner gratis från internet. Mer information om pdf-blanketter
Här kan du få fram viktiga datum för ditt företag. Då kan du lätt se när du behöver betala in skatter, deklarera eller när du får utbetalningar.