Din sökning Blanketter gav 13 träffar
För att kunna använda Navets tjänster behöver det finnas ett avtal mellan er som offentlig aktör och Skatteverket. Avtalet börjar gälla när Skatteverket registrerat beställningen. Vi skickar en orderbekräftelse med ett unikt beställnings-id när bestä...
Med API:et Faderskapsutredning kan kommuner ta emot och skicka uppgifter om faderskap och föräldraskap digitalt från och till Skatteverket. API:et är avgiftsfritt och kan endast användas av kommuner i Sverige.
Vilka deklarationer och andra uppgifter som en offentlig aktör ska lämna in beror på olika saker, exempelvis er verksamhet, om ni äger fastigheter eller handlar med utlandet. Med offentlig aktör menar vi till exempel kommuner, regioner och statliga m...
Här finns information om samordningsnummer riktat till statliga myndigheter och enskilda utbildningsanordnare. Samordningsnummer är en identitetsbeteckning för en person som inte är eller har varit folkbokförd i Sverige.
Här hittar du det du behöver när du ska lämna in uppgifter till oss eller när du behöver något från oss. Det mesta kan du lösa själv i våra e-tjänster.
Här finns information om hur ni ska fylla i blanketten Ansökan – Ersättning för mervärdesskatt, SKV 5933.
Som huvudregel är myndigheter skyldiga att underrätta Skatteverket om fel i folkbokföringen.
Som huvudregel är myndigheter skyldiga att meddela Skatteverket om en person med samordningsnummer har felaktiga eller ofullständiga uppgifter registrerade.
I momssammanhang räknas inte statliga affärsverk eller statliga bolag som statliga myndigheter.
Ditt företag eller organisation kan få elektroniska fakturor från Skatteverket genom att fylla i ett anslutningsunderlag och skicka till Statens Servicecenter.