I den här tjänsten kan du som arbetar på begravningsbyrå, krematorium, bank eller försäkringsbolag beställa och skriva ut dödsfallsintyg. I tjänsten finns även en bevakningsfunktion.
Onsdag 20 november kl. 06.00-07.00 sker underhåll som kan medföra störningar på Skatteverkets e-tjänster.
skriva ut
För att få tillgång till tjänsten ska din arbetsgivare anmäla detta till Skatteverket på blankett SKV 4850.
När du beställer intyg eller registerutdrag i e-tjänsten kan det hända att de inte går att skriva ut än.
Detta kan bero på att personen som de avser ännu inte blivit registrerad som avliden eller att ett tillstånd för kremering/gravsättning saknas. Om något av intygen inte går att skriva ut när du gör din beställning finns en bevakningsfunktion i e-tjänsten som bevakar din beställning och meddelar dig via e-post när du kan skriva ut din beställning. Beställningar av registerutdrag och dödsfallssintyg bevakas i sju dagar och intyg för kremering eller gravsättning i 14 dagar. Under denna period behöver du alltså inte beställa intygen eller registerutdragen igen. Kontrollera att du angett en korrekt e-postadress i kontaktuppgifterna.
Mer information om hur bevakningsfunktionen fungerar hittar du under Hjälp-funktionen i tjänsten.
Här kan du få fram viktiga datum för ditt företag. Då kan du lätt se när du behöver betala in skatter, deklarera eller när du får utbetalningar.