Att starta företag innebär många myndighetskontakter och moment. Vi jobbar därför med att kartlägga behoven hos företagare så att vi framöver kan skapa tjänster som underlättar förfarandet.
Den som vill starta ett företag behöver tänka på många olika saker; försäljning, finansiering, samarbeten, leverantörer med mera. Dessutom behöver ett nytt företag ha olika myndighetskontakter innan det kan dra igång verksamheten. På Verksamt.se har offentliga Sverige försökt samla så mycket relevant information och så många tjänster som möjligt, för att förenkla kontakterna med myndigheter.
Skatteverket jobbar självklart för att utveckla våra tjänster för de som vill starta företag. Vi jobbar därför med ”Starta företag” som ett prioriterat utvecklingsområde. För närvarande jobbar vi med kartläggningsarbete för att skapa insikter kring de viktigaste behoven hos de som startar företag och vad vi kan göra för att underlätta.
Framöver kommer du kunna vara med och bidra genom att lämna synpunkter eller hjälpa oss verifiera våra hypoteser genom att testa våra utkast till tjänster. Den här sidan kommer att fyllas på allt eftersom.
Vill du lära dig mer om skatter och företagande? Ta då chansen och möt oss online på våra direktsända webbseminarier. Det är kostnadsfritt och du kan ställa frågor och få svar i en chatt.