Om du inte längre har anställda ska du avregistrera dig som arbetsgivare. Du ska fortsätta att lämna arbetsgivardeklarationer till dess du får ett meddelande från Skatteverket att du är
Det är viktigt att Skatteverket har rätt uppgifter om din verksamhet. Om du inte längre har anställda i din verksamhet ska du därför avregistrera dig som arbetsgivare. Avregistrera dig när du vet datum för sista löneutbetalning. Du kan inte avregistrera dig bakåt i tiden.
Enklast avregistrerar du dig i vår e-tjänst hos Verksamt.se.
Kan du inte använda e-tjänsten kan du istället fylla i och skicka in blanketten Ändringsanmälan.
Du är registrerad till och med den dag Skatteverket avregistrerar dig. När Skatteverket har avregistrerat dig får du ett meddelande där det står från och med vilken dag du är avregistrerad.
Du ska vanligtvis fortsätta lämna arbetsgivardeklarationer fram till och med dagen för avregistreringen. Det ska du göra även om du inte har något att redovisa. Då redovisar du noll i arbetsgivardeklarationen.
På Mina sidor hos Skatteverket och i e-tjänsten Lämna arbetsgivardeklaration ser du vilka perioder du ska lämna arbetsgivardeklarationer för.
Här kan du få fram viktiga datum för ditt företag. Då kan du lätt se när du behöver betala in skatter, deklarera eller när du får utbetalningar.